Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Zaświadczenia

Informacja dotycząca wydawanych zaświadczeń

Informacja dotycząca wydawanych zaświadczeń przez Komendanta Powiatowego Policji w Będzinie oraz Komendantów Komisariatów w Czeladzi, w Wojkowicach, w Siewierzu i w Sławkowie

Zgodnie z art. 217 Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 z późn. zm.) organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na żądanie osobie wnioskującej o uzyskanie zaświadczenia. Wydanie zaświadczenia powinno nastąpić bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie siedmiu dni od chwili zgłoszenia żądania jego wydania.

Podstawa prawna i wysokość opłaty za wydanie zaświadczenia wynika z przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. 2018.1044) oraz rozporządzenia Ministra Finansów w spawie opłaty skarbowej z dnia 28.09.2007 roku (Dz.U. 2007.187. poz. 1330).

Osoba ubiegająca się o zaświadczenie jest zobowiązana do złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia oraz uiszczenia opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej, która wynosi 17 zł. Wpłaty należy dokonać:

dla KPP Będzin:

- gotówką – w kasie Urzędu Miejskiego w Będzinie,

- przelewem na konto ING Bank Śląski SA nr 56105011421000002313326106,

dla KP Czeladź:

- gotówką – w kasie Urzędu Miasta w Czeladzi,

- przelewem na konto nr 55 1050 1269 10000 0008 0214 7587,

dla KP Wojkowice:

- brak możliwości płatności gotówką

- przelewem na konto Milenium nr 91 1160 2202 0000 0005 0461 4991

dla KP Siewierz:

- gotówką – w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Siewierzu,

- przelewem na konto ING Bank Śląski SA nr 6810 50 1142 1000 0023 4375 8864,

dla KP Sławków:

- gotówką – w kasie Urzędu Miasta w Sławkowie,

- przelewem na konto nr 2019 1010 4821 0623 2961 90 0002

tytuł wpłaty: "Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia przez KPP w Będzinie/KP Czeladź/KP Wojkowice/KP Siewierz/KP Sławków".

Obowiązek uiszczenia opłaty skarbowej od wydania zaświadczenia powstaje z chwilą

złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia.


 

Informujemy ponadto, że na żądanie osób Komenda Powiatowa Policji w Będzinie i podległe Komisariaty wydają kserokopie dokumentów oraz uwierzytelnione odpisy z akt sprawy. Dokumentacja wydawana jest na podstawie wniosku złożonego przez zainteresowaną osobę oraz wniesienia opłaty określonej w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 25.09.2015 r., która wynosi:

- 1 zł za jedną stronę – za wydanie kserokopii dokumentów z akt sprawy,

- 6 zł za jedną stronę – za wydanie uwierzytelnionej kserokopii z akt sprawy.

Opłatę za wydanie dokumentacji należy uiścić przelewem na n/w rachunek bankowy Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach:

05 1010 1212 0050 5022 3100 0000, tytuł wpłaty: "KPP Będzin/KP .., wpłata za kserokopie dokumentacji (lub za wydanie odpisu) – nr sprawy ….".


 

Wniosek o wydanie zaświadczenia i kserokopii dokuenmtów - do pobrania ze strony internetowej Komendy Powiatowej Policji www.bedzin.slaska.policja.gov.pl lub u dyżurnego jednostki.

Powrót na górę strony