Wiadomości

Zatrzymana fałszywa policjantka

Data publikacji 08.02.2021

Kolejna próba oszustwa metodą "na policjanta" została udaremniona. Tym razem dzięki czujności pracowników urzędu pocztowego, oszustka nie zdołała zainkasować prawie 16 tysięcy złotych od 64-latki, którą poinformowała telefonicznie o pilnej potrzebie przelania pieniędzy. Decyzją sądu 31-letnia kobieta trafiła na dwa najbliższe miesiące do aresztu śledczego.

Mimo wielokrotnych apeli stróżów prawa o rozwagę i ostrożność, zwłaszcza podczas rozmów telefonicznych, zdarza się, że metody działania oszustów okazują się skuteczne. Niewiele brakowało, by kolejną ofiarą przestępców padła 64-letnia mieszkanka Będzina. Seniorka, po tym jak odebrała telefon od kobiety podającej się za policjantkę, postanowiła przelać swoje oszczędności na podane przez oszustkę konto. Transakcja ta miała „ochronić” pieniądze przed działaniem przestępców. Przelew na wysoką kwotę do nieznanej osoby wzbudził podejrzenia pracownicy urzędu pocztowego, która miała wykonać zlecenie. Dzięki reakcji pocztowców i przekazania informacji o próbie oszustwa prawdziwym policjantom, kilka godzin później zatrzymano 31-letnią oszustkę. Kobieta wpadła, gdy na poczcie w Katowicach próbowała podjąć pieniądze.

Na wniosek Policji i prokuratury będziński sąd zdecydował dzisiaj o tymczasowym aresztowaniu 31-latki. Oszustce grozi teraz nawet 8 lat więzienia.

Przestrzegamy przed oszustami!

  • Przypominamy, że policjant, który podejmuje czynności służbowe w cywilu i nie jest umundurowany, MUSI podać stopień, imię i nazwisko i pokazać legitymację służbową w taki sposób, abyśmy mogli odczytać z niej najważniejsze dane.
  • Jeśli mamy choć cień wątpliwości co do autentyczności stróża prawa, zadzwońmy na Policję, aby potwierdzić jego tożsamość.
  • Pamiętajmy, że policjanci nigdy nie telefonują ani nie żądają pieniędzy za prowadzone czynności, ani też nie pośredniczą w przekazywaniu gotówki!
  • Policja nigdy nie prosi o przekazywanie żadnych pieniędzy!
  • Pamiętajmy, aby nie udzielać żadnych informacji przez telefon, szczególnie swoich danych personalnych, numerów kont bankowych i haseł do nich oraz nie mówić o planach życiowych swoich, czy też członków rodziny.
  • Policjanci nigdy nie informują telefonicznie mieszkańców o prowadzonych śledztwach i nie proszą o pomoc w zatrzymaniu osób na gorącym uczynku!

Za każdym razem, kiedy mamy wątpliwość, czy osoba po drugiej stronie słuchawki to policjant, albo przypuszczamy, że ktoś chce nas w ten sposób oszukać, należy to zgłosić pod numer alarmowy najbliższej jednostki Policji 997 lub 112.

 

Powrót na górę strony